Szakmai bemutatkozás

Végzettség:

okleveles közgazdász, külgazdasági szakon, 1984.,
dr.univ. 1987., Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem, Budapest

Tudományos fokozat:

Közgazdaságtudomány kandidátusa (MTA TMB 1993)  „Innovációs marketing” témában
Ph.D.-ként történő elismerése a Miskolci Egyetemen (1996)
Habilitációs értekezés védése (2013)

Munkahely, beosztás:

1984 - augusztustól Miskolci Egyetem,
1994 – 2000 alapító tanszékvezető, Marketing Tanszék, Gazdaságtudományi Kar
1995-97 PR és külső kapcsolatokért felelős dékánhelyettes
1997-99 Miskolci Egyetem PR-igazgatója
2000 - intézetigazgató, Marketing Intézet
     2000 - 2012 tanszékvezető, Marketingstratégia és Kommunikáció Intézeti Tanszék,
2002-2006 oktatási ügyekért felelős dékánhelyettes
     2012- tanszékvezető, Turizmus Intézeti Tanszék
             2015. szeptember 1. egyetemi tanári, professzori kinevezés

Kiemelt szakmai megbízások, feladatok, személyes ösztöndíjak, elismerések
  • szakvezető (Kereskedelem és marketing BA és FOX, Marketing MSc. szakokon)
  • A „Vállalkozáselmélet és gyakorlat” Doktori Iskola törzstagja, 9 végzett PhD. hallgató, rendszeres, mintegy 25-30 opponensi felkérés védési bizottságokba az ország számos egyetemére (BCE, BMGE, Győr, Debrecen, Gödöllő, Pécs, Szeged, Sopron)
  • Magyar Tudományos Akadémia IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság tagja,
  • Magyar Marketing Szövetség elnökségi tag 1997-, alelnök (2012-13)
  • szerkesztőbizottsági tagság (Marketing+Menedzsment, Business Studies, Tér-Gazdaság-Ember folyóiratok)
  • Rendszeresen közreműködöm a MAB akkreditációs kérelmek, OTKA pályázatok, valamint más kutatási programok véleményezésében, konferenciaanyagok, folyóiratcikkek, könyvek lektorálásában.
  • Jelentősebb személyes ösztöndíjak:
  • DAAD kutatói ösztöndíj 1989-1990, 2002
  • Széchényi István Ösztöndíj 2004-2006.
  • Szentágothai János Tapasztalt Kutatói Ösztöndíj 2013-14

Vállalkozói – tanácsadói tevékenység
  • RMC Regionális Marketing Centrum Kft. 19996-tól
  • több mint száz megbízás, program megvalósítása – elsősorban
  • marketing és piackutatás,
  • piacelemzés, szegmentálás, vevő- és ügyfél-elégedettség és ügyfélérték-mérés,
  • termékfejlesztés, terméktesztelés, piacképesség-vizsgálat,
  • marketingstratégia készítése,
  • értékesítési- és kommunikációs tevékenység fejlesztése, programalkotás,
  • értékesítési szervezet átvilágítása, fejlesztése, tréninggel,
  • belső kommunikáció, PR hatékonyságának mérése, fejlesztése,
  • ügyfélkapcsolati menedzsment fejlesztése,
  • CSR stratégia és programalkotás,
  • marketingkontrolling, mérési rendszer kialakítása,
  • térség- és városmarketing stratégia és programkészítés, márkaépítés,
  • turizmusmarketing, desztináció-marketing fejlesztése,
  • projektek, fejlesztések, programok megvalósíthatósági tanulmányának készítése,
     
Elismerések:
  • Miniszteri Dicséret elismerés, 1987  
  • Mestertanár diploma – OTDT - 1995
  • Gazdaságtudományi Kar kiváló oktatója diploma elnyerése 1996, 1999,
  • Magyar Marketing Szövetség jubileumi emlékérem 2000
  • Tudással Magyarországért Emlékplakett 2001.
  • MTA Marketing Szakbizottság Publikációs Nívódíj 2013
         - a Régió és településmarketing szakkönyvért (Akadémiai Kiadó)
  • SZVT Turizmus Szakosztály „Az év turizmus oktatója” 2013

Nyelvismeret:
német (C2) és orosz (C2) (felsőfokú, államilag elismert nyelvvizsgák), angol (B2), (szakmai, társalgás), finn (A1) (alapfok)